+12 44 202 73
Lista płac jest dokumentem księgowym potwierdzającym naliczenie wynagrodzeń dla pracowników. Zawiera informacje na temat wszystkich obowiązujących składek płaconych zarówno przez pracodawcę, jak i pracownika.
Dokument ten może stanowić podstawę rozchodu kasowego.
Nie jest to obowiązkowy dokument księgowy, jednak większość przedsiębiorców decyduje się na jego sporządzenie.
W małych przedsiębiorstwach najczęściej prowadzona jest Karta Przychodu.
Lista płac powinna zawierać pewne stałe elementy takie, jak:
– nazwę pracodawcy,
– numery stron,
– oznaczenie lub nazwę listy płac,
– miesiąc, którego dotyczy,
– datę sporządzenia,
– podpisy osoby sporządzającej i akceptującej.
Ewidencja wynagrodzeń pracowników może być prowadzona w sposób elektroniczny. Wymogiem jest, aby zawsze można było ją odtworzyć na papierze oraz by była zachowana zasada poufności wynagrodzeń.
Poniedziałek – Piątek,
9:00 – 17:00
Copyright © 2023 kadry-i-place.pl All right reserved | WordPress