+12 44 202 73
Od 2022 roku obowiązują zmienione przepisy dotyczące wypadku przy pracy, zawierające nowe wytyczne i definicję. Zmieniona została również karta wypadku przy pracy.
Wypadkiem przy pracy jest nagłe zdarzenie o zewnętrznej przyczynie, które powoduje uraz lub śmierć pracownika. Zdarzenie to musiało nastąpić podczas wykonywanych czynności w pracy lub poleceń przełożonych. Zdarzenie uznawane jest za wypadek przy pracy po określeniu okoliczności i przyczyn.
Za wypadek przy pracy uznawane jest również zdarzenie powodujące uraz lub śmierć , które nastąpiło w okresie ubezpieczenia wypadkowego podczas np.:
Po zdarzeniu, jakim jest wypadek przy pracy i ustaleniu okoliczności ( zabezpieczenie miejsca, dokonanie oględzin, przesłuchanie świadków itp.) w ciągu 14 dni sporządza się kartę wypadku w trzech kopiach. Jedną z kopii składa się do Zakładu ubezpieczeń Społecznych, a organ ten po zakończeniu postępowania zajmie się wypłatą świadczeń.