+12 44 202 73
Od stycznia 2019 roku do wystawionego świadectwa pracy pracodawca dołącza także informację o okresach przechowywania dokumentacji pracowniczej, trybie jej odbioru przez pracownika oraz jej zniszczeniu w przypadku upływu okresu przechowywania. Świadectwo pracy to dokument, który potwierdza zatrudnienie u danego pracodawcy oraz zawierający pewne informacje dotyczące pracownika.
W związku z rozwiązaniem lub wygaśnięciem stosunku pracy, pracodawca ma obowiązek wydania pracownikowi świadectwa pracy. Obowiązek ten nie zachodzi w przypadku nawiązania z pracownikiem nowego stosunku współpracy w ciągu 7 dni od dnia zakończenia poprzedniego.
Jeżeli termin umowy pracy kończy się, a strony nie nawiązują kolejnego dokumentu zawierającego odpowiednie warunki, to pracodawca ma obowiązek wystawienia świadectwa pracy bez wniosku pracownika.
Aby prawidłowo ustalić uprawnienia pracownicze w świadectwie, pod uwagę wziąć należy m.in.: